Vaken

Känner mig ikväll förvånansvärt pigg vid den här tiden på dygnet.

Idag har varit en bra dag. Jag vaknade på gott humör efter en sovmorgon och gick sedan mot dramat där vi fick våra roller för pjäsen vi ska arbeta med. Jag ska spela karaktären "Linnea" som är en väldigt målinriktad tjej, men som tyvärr inte bryr sig så mycket om hon trampar andra på tårna på färden mot framtiden som jurist. Huvudkaraktären Sara hamnar i en personlig kris när hon upptäcker att hon aldrig tillför något i samtalen med hennes sambos, hon upplever det som att hon inte har några personlliga åsikter. Sara blir så förbryllad att hon bestämmer sig för att flytta till tvättstugan och bo där  tills hon klurat ut vad hon egentligen VILL. Där stöter hon på många olika inre röster/figurer som "Media-monstret", "In-sekten" och "Jäkel-Jokern" , de ställer till det lite extra för hennes inre. Saras vänner från kollektivet kommer också ner regelbundet för att se efter och försöka hjälpa henne komma till rätta med sig själv, vilket inte alltid går så bra. Budskapet i pjäsen Missfärgad är att det alltid finns en grund till varför man gör de val man gör i sitt liv. Det är mycket svårt att inte influeras av andras erfarenheter. Inga rena val finns som du har gjort endast utifrån dig själv, alla är missfärgade. Såväl val som människor.

En ganska modern pjäs om svenska ungdomars alla valmöjligheter. Det blir roligt att göra!


Nu ska jag försöka göra ett uppehåll i mitt vakna tillstånd, nämligen sova lite inför balett och jazzdans imorgon.
Bon nuit!

Kommentarer
Postat av: Lisa

wow, låter jätte spännande! skulle vara kul att se.. Jossan vi gör så olika saker du jag alltså, idag borde jag läsa några kapitel om vår riksdag och så. haha. kram kram

2009-01-29 @ 08:53:22
URL: http://www.monreduit.blogspot.com
Postat av: D

Blir nog jättebra det där, låter interesting! Och ja, Lisa o du har två vitt skilda sysselsättningar för tillfället! Haha :) Men jag sticker nog också ut en del antar jag.. det gör ju allt så mkt mer intressant. Eller ngt.

Kramar

2009-01-29 @ 17:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0