Corcovado


Lika mycket som Dina verkar förföljas av fransmän förföljs jag av spanjorer. Kan detta ha att göra med att hon lyssnar mycket till franskan och jag till spanskan för att jag vill lära mig det? On ne le sait jamais.

Bloggerskan som försvann finns ju alltid där någonstans i alla fall. Jag är sämst på att hålla alla uppdaterade om mitt liv. Det känns bara så ointressant. Som om det skulle vara mer intressant att sitta här och läsa allt nonsens som oftast är den enda slaggprodukt som tar sig hela vägen från min stackars hjärna ut till fingertopparna och tangentbordet. Whatever, här sitter man och klockan är sent. Skulle ha bokat biljetterna nu. Till och från Skåne. Men så blev det inte, efter turen i stan med Dina blev klockan rätt mycket och jag tog en lång promenad och intressant pratstund med Karin. Att diskutera livet. Vad skulle hända om man inte gjorde det. Om man bara accepterade allt som det var? Det vore väl ända tråkigt. Stavas acceptera så här? Snacka om anglisism.

Jag har ont i halsen och är grymt sliten i rösten efter allt mitt beltande i musikalen och teatern. Kanske har kört i overdrive, jag tror fan det.  Vem bryr sig när jag pratar sångtermer i alla fall.  Sliten är jag, inte bra inför turnén (och auditions!!!) som by the way kommer vara 22 april till 3 maj :D :D :D Det ska bli grymt! Hoppas alla kan komma och titta!

Måste ha Jobim i min skivsamling!


Godnatt världen för ikväll

Quiet nights of quiet stars
Quiet chords from my guitar
Floating on the silence that surrounds us
Quiet thoughts and quiet dreams
Quiet walks by quiet streams
And the window looking on the 
mountains and the sea, how lovely!

This is where I want to be
Here with you so close to me
Until the final flicker of life's ember
I who was lost and lonely
Beleiving life was only
a bitter tragic joke have found 
with you. The meaning of
existence oh, my love! 

Kommentarer
Postat av: Brago

Hoppas du finner några lämpliga biljetter! Håller tummarna för dig gurkan!

2009-04-16 @ 07:33:23
Postat av: Anonym

Gurkan, haha! Kollade du någonsin på Sveriges värsta bilförare? Det var en stolle med där som hette Gurkan. Brukar citera honom ibland "Vafan, det är en jävla djurjävel!"

2009-04-16 @ 19:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0