Smiiile

Josefine Carlsson heter jag, utomjording.

Bor på en för er förmodligen främmande planet. Går på folkis ute i skogen mitt mellan ingenstans och Sveriges mittpunkt, Flata klacken. Där får man efterrätt varje dag och dansar ganska mycket. Ibland går man ut och sjunger bland tallarna.

När jag åker hem är det ingen hemma. För min familj har åkt till Norrland med stort N och mina kompisar jobbar. Glömde bort att vi unga helst jobbar kväll med OB-tillägg (ett uttryck som inte är uppfunnet i Frankrike). Jag är trött, men inte slut som artist.  Mina skolkamrater vill använda mig som franskalärare. Jag känner mig inte hypad.

Har dansat i tre dagar. PAS DE BORÉ, PAS DE BORÉ, PAS DE BORÉ, PAS DE BORÉ. SNURRA! Jävlar vad mycket det var att tänka på. Jag ska klara det. Lärde oss en koreografi till en High school musical låt idag. Himla kul, med mycket överspel. Jag ska vara brainiac/pluggis. Det blir himla kul. Ska förmodligen visas upp som pausunderhållning på innebandymatcher i trakten där vi nu bor.

Himla lite händer det i Upplands Väsby ikväll.

På vår planet festar man ikväll och har kräftskiva imorgon. Men jag är alone in Upplands Väsby this friday. 

Imorgon ska jag med ett par tjejer i klassen och Eve på "My fair lady" på Oscarsteatern :) It better be something, that's why I'm home.

Nu ska jag fan lägga mig i soffan och kolla på Bridget Jones Dagbok.

Kalinichta, or whatever


Kommentarer
Postat av: Dina

Bra sammanfattning! Hoppas ni har det skoj ikväll! I'm exhausted, but content. haha..var en kul dag på jobbet men tänk vad de där läkarna är desperata efter gratis saker! Gör i stort sett vad som helst för en resväska! Rätt underhållande samtidigt som det var sjukt stressigt innan lunch och lilla jag höll på att klämmas från alla håll o kanter. Svor att jag skulle ha högklackat imorgon, så det vore nice om jag kunde leva upp till det också. Ska nog göra ett försök, vem behöver ha bekväma låga skor liksom..?:S Hej svejs!

2008-09-13 @ 20:19:06
Postat av: Lisa

what time is it???

together together evryone!

YOU are the music in meee..



kan jag också vara med på high school musikcal grjen eller?? jag är grym! kan tom. rörelserna till you are the music.. =)

lycka till din pluggis.. jag är ju den riktiga pluggisen nu i vårt lilla gäng. tog nu i en paus i min hemska romananlys. je ne comprends pas grand chose de ca.. mon dieu!

2008-09-20 @ 11:12:05
URL: http://monreduit.blogspot.com
Postat av: Lisa

idag lärde jag mig i skolan att môme är slang för ett litet barn. bara så du vet din lilla unge!

haha kram kram på dig.

2008-10-02 @ 18:19:20
Postat av: eve

De va trevligt att gå på musikal!! :D:D du verkar ha superschyssta klasskompisar! riktigt gulliga tjejer. Dansa på du bara, de kommer,de kommer.Du klara det galant tror jag. pas de boré :)

2008-10-02 @ 23:30:10
URL: http://evelaina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0