Höstshow!

Jag kan knappt tro att det är sant!! Vi har aldrig haft Internet i vår stuga på internatet. Elektrikern Mats försöker febrilt leta reda på felet som är trasigt, men nu fungerar det. Fast det kan ju försvinna vilken sekund som helst också.. En annan bra grej när man ska skriva blogg är att ha tillgång till en dator, vilket jag nu har tack vare skolan! YES, jag får låna en bärbar hela skolåret. Great!

Idag hade vi kollationering med Helén, vi gick alltså igenom manus inför höstshowen vi ska sätta upp på bykrogen här i byn samt fick roller tilldelade oss. Kul! Nu ska vi alltså börja repa på riktigt. På torsdag kommer vår tredje gästlärare i ordningen som ska visa oss koreografier till danserna vi ska göra. Höstshowen kommer handla om film, film och åter film. Publiken som samtidigt äter julbord skall få se på sekvenser ur fimler som Notting Hill, Love Actually, Titanic, Life of Brian, High school musical osv. KUL!

Känner att jag vill börja dansa nununu!

Förra veckan hade vi sångkonsert för skolan, jag sjöng Angel av Sarah McLachlan. Älskar den. Det gick bra, har dock inte sett videon från kvällen, men det var väldigt skoj att göra det i alla fall. Alla elever som ville fick sjunga solo. Sedan var det även två fin fina duetter, en ur Jekyll and Hyde (In his eyes) samt ett klassiskt stycke: Pie Jesus. Mycket bra. Konserten avslutades med ett sång- och dansnummer till låten Shackles :)

Efter konserten fick vi blommor av rektorn :) Yeah, kändes bra efter hur vi kämpat för att över huvud taget kunna genomföra konserten. Vi har haft lite brist på material, lärare och ljud- och ljustekniker. Men vi gjorde det, fan vad vi är bra! När vi burit tillbaka förstärkare och mixerbord till rätt lokaler bjöd jag in mig själv i stuga 2 för att äta lite ananaspaj. Om man trodde att man skulle gå ner i vikt av att dansa "hela tiden" trodde man nog lite tokigt. Vi får frukost, lunch, fika och middag fyra dagar i veckan. På fredagar får vi ingen middag. Jag gillar det, det är skönt.
 
På lördag och söndag ska vi vara pausunderhållning på damlagets innebandymatcher. Det lär bli en del dans, inte så mycket sång. Har ännu inte bestämt hur vi ska lägga upp det. Men det blir nog bra. På fredag är det inbokat att vi ska ha en konferens konsert för socialdemokraterna som kommer till konferenslokalerna. Ska eventuellt vara med på ett hörn. Sedan nästa vecka ska vi ha streetdance/rytmik uppvisning för skolan.. I'm so cool.

Nej nu får det vara nog! Ska sticka lite tror jag, hej!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud vad mycket roligt ni håller på med! Sett med dina ögon iallafall.. haha. vi har teater en gång på mitt schema, jag börjar svettas bara jag börjar tänka på det.. haha.. meeeeen VISKA TILL BERLIN! ska bli grymt kul. första gången alla vi är på semester tillsammans! Inget jobb och inget plugg, fan vad coolt! ha det så bra min sköna! Kraaam

2008-10-14 @ 08:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0