Nicknames

Japp. Kärt "barn" har många namn. Som bekant är arbetar jag som vikarie på olika förskolor i kommunen. Idag (och det har hänt flera gånger) fick jag höra:

-Hej! Är du en frööken? undrade en femåring som förmodligen trodde att jag var 14.
"Jaa det är jag. Jag heter Josefine och jag ska vara här hela veckan för Birgit är på semester va?"
-Jaha, jag heter blablabla och det här är....(presenterandes alla barn).

Det är kul när man blir väl bemött. För första gången (faktiskt) är det ett barn på avdelningen där jag är som är rädd för mig. Hon vill inte att jag ska hjälpa henne med någonting. Nästan så att hon skriker när hon ser mig. Så, så kan det också vara.

Fick även en teckning idag. En kille hade ritat ett hus som brann. Läskigt. Vad ska man vänta sig nu? haha.

När jag läste saga för barnen frågade de:
-Har du redan gått i skolan?
"Jaa, det har jag. Väldigt länge."
-Till och med högstadiet??
"Jaa och gymnasiet också.."

Saker jag heter på dagis:¨
Jososofefin, Sofiefin, Sofie, Josefine, Frööken, Isabella, Jenny. Hahahaha.
En av tanterna jag jobbar med kallar mig för Isabella, men hon verkar faktiskt lite glömsk så jag tycker synd om henne.

Förresten, en gång när jag frågade barnen på dagis om de visste hur gammal jag var så gissade de på 13 HAHAHA!! Så jäkla kul, för de trodde verkligen det.. :) I'm getting my youth back you guys!

Kommentarer
Postat av: Lisa

haha. du hade många du. jag är mest bara Lisa och Fröken, om jag nu inte blandas ihop med någon annan. Skönt med jobb hela veckan! Jsg jobbar numera endast en dag i veckan, majlönen kommer blir stor :p

2008-05-13 @ 07:37:27
URL: http://lizarazu.blogg.se
Postat av: Dina

Hälsa Dina och Josefine! ;)

2008-05-13 @ 09:03:24
Postat av: jossan

fast jag jobbar tyvärr inte med Dina och Josefine den här veckan.. haha

2008-05-13 @ 20:28:34
URL: http://lamome.blogg.se/
Postat av: Dina

hälsa inte då! :P

2008-05-14 @ 15:36:01
Postat av: Lisa

check out. a new blog! haha. inget mer lizarazu.. tror jag...

2008-05-14 @ 21:28:55
URL: http://monreduit.blogspot.com
Postat av: Catherine

gulle, men illa vore det väl annars efter snart en hel termin på sorbonne då jag pluggat skiten ur mig! ;)
nej, disney kunde vart grejen men jag är rätt fed up med franskan just nu. systemet däremot, heja mig! :D

2008-05-15 @ 22:09:19
URL: http://catat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0