Hej konsument (:

Dagen som började vid 05.55 fick en oväntat rolig start då dagens DN inte hade kommit. Pga. detta satt pappa och läste gårdagens På Stan bilaga med en något putt-min. Eftersom jag aldrig orkar/hinner läsa hela DN på morgonen ryckte jag snabbt åt mig bilagan när han gått. Det är inte ofta jag garvar till frukost, men i morse skedde det när jag läste veckans "Hej konsument" där Henrik Schyffert svarat på frågorna. Har ni tillgång till en DN så läs! Skitkuwl. Gillade speciellt att hans favoritförort är Lapplands Väsby och att hans klädbudget ligger på 800 000/månad. Bara därför måste jag sno några av frågorna och svara på dem själv, ännu ett lat-inlägg. Jo, jag tycker det är kul att blogga, annars skulle jag inte göra det men ofta finner jag lata utvägar under (host) ytterst pressade förhållanden.

Bästa promenad: Strandpromenaden i Nice (promenade des anglais), place massena etc.
Favoritlyxartikel: Cliniques tre-stegs serie
Läser just nu: Northanger Abbey-Jane Austen
Läser helst: Frivilligt
Senaste Stockholmsupptäckt: Att stadsdelarna hänger ihop (:
Favoritråvara: Tomat som fan
Mest överskattade affär: Gina Tricot
Senast gnolade: Hero - Charlotte Perelli (samt : Det var något jättestort som for iväg så fort. Det var en krokodil som körde i en bil, han var så tjock och fet och spela' i trumpet. Men bilen var för trång å svansen var för lång, så den fick ligga på ett litet flak därbak.) 
Mitt sämsta köp någonsin: Gul kappa från BikBok, men den var på rea.
Dansar helst till: Old soul (A. Franklin ect.) Sara B - Love song, grym musik.
Senaste impulsköp: Försvarets hudsalva (på apoteket!!)
Värsta huvudbonaden: Hudslimsa (för att inom teatarsammanhang bilda en tillfällig kal hjässa)  
Bästa huvudbonaden: Det man klär bäst i.
Hejar på: Snart alla barn i hela Upplands Väsby
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Nynnar i huvudet, stirrar ut genom fönstret. Tittar på medpassagerare och lyssnar på konversationer. Iakttar eventuella kriminella.

Kommentarer
Postat av: Lisa

haha braaa... vi fick inte heller vår tidning igår! (SLA) Pappa var grymt sur. nu gick jag upp och då såg jag mina föräldrar läsa tidningen. och jag frågade för skojs skull. har tidningen kommit? och får värsta svaret. mamma skriker yes och gör sådana peace märken som jag alltid gör och pappa läser och läser och reagerar knappt. haha. rolig. ja kl. är 6.33 och jag är vaken. livet är tufft när man ska vara på topp, eller nåt. haha. wish me luck!

2008-05-17 @ 06:34:45
URL: http://monreduit.blogspot.com
Postat av: Lisa

det gick bra! jag kom runt på 2.14! Pappa på 2.49 pga av en skada efter 5 km. så han gick de sista 16 km.. bra jobbat ändå tycker jag. du får hänga på nästa år! Men då ska jag under 2 timmar! kraaam på dig!

2008-05-18 @ 21:50:03
URL: http://monreduit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0