Skoinlägg

VARNING för känsliga läsare! Här kommer ännu ett fåfängt modeinlägg.

Det tillverkas och designas en hel del snygga sneakers idag. Problemet är att alla snygga sneakers är av herrmodell. Jag försöker lista ut varför, min teori är denna lite tvetydiga variant:

Ska alla tjejer gå omkring i klack hela dagen eller fortsätta med uttjatade ballerinas? Jag var aldrig en vän av ballerinas, trots det köpte jag ett par i lack en gång på rea.. dessa som jag endast använt när det inte funnits någon annan utväg. När man som tjej har lite större fötter vill man inte gärna utmärka detta mer än vad som behövs. Därför bär jag ogärna platta skor som gör att fötterna känns längre och när dessutom ankeln blottas känns fötterna ännu längre. Ifall jag inte kände något av att gå omkring i klack skulle jag gärna glida i ett par nya varje dag. Men det funkar helt enkelt inte, med eller utan partyfeet. Jag har varken råd att slösa hälsenor eller pengar på det. Denna teori utesluts, alla tjejer vill inte vandra i högklackat eller ballerinas, dessutom tillverkas en hel del sneakers åt tjejer: alltså finns det någon som vill sälja dem!

Jag vete fan hur det är. Antingen så är jag väldigt kräsen eller så tror jag helt enkelt inte att sneakers är lika snyggt på tjejer. Eller på mig. I like the guy in the sneakers though.


image30

  

Den översta skon (alla från 555 soul) är nästan identisk med min förra sneakerpolare. Detaljen med en mockakant runt skon tror jag förminskar foten och gör att man får ett intryck av att den är mindre. Vilka fina skor! Men ajabaja! Inte köpa likadana en gång till!!

Kommentarer
Postat av: Dina

Haha, "bajsdojjan" inte sant!? :D Svårt att glömma.. Kul att du ÄÄÄntligen uppdaterat! så som jag har längtat!

2008-03-21 @ 21:17:39
Postat av: jossan

DRAKDOJJAN!! Sedan gick de sönder i tvättmaskinen :P

2008-03-22 @ 16:05:13
URL: http://lamome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0