Vad sa du? Nu på TISDAG?

Nu måste jag bara kolla hur jag ska ta mig från Orly till Disneyland, snacka om att vara ute i sista sekunden. Vad händer om jag inte kan sova hos Anna på tisdag? Jag vet inte, men jag "sover" betydligt hellre där på hennes obeskrivbart obekväma soffkuddar som förra gången gled isär så jag låg halvt på golvet hela natten och ständigt oroades för att hennes bitchiga rumskamrat skulle komma och köra ut mig, än att jag sover på min resväska på flygplatsen eller utanför residenset som vilken annan clochard som helst.

Eftersom det inte var alltför länge sedan jag själv var en Nice-bo har jag inte glömt allt vitt bröd och alla smördegsbakelser som landet erbjuder. Frankrike har som  
www.catat.blogg.se säger inte riktigt upptäckt GI ännu. Inte för att jag är den som propsar på för denna idé alla gånger, men jag pallar inte smördeg just nu eller allra minst choklad eller för mycket sprit. Det sätter sina spår. Man kanske ska göra en Liza och köpa upp sig på rataouillekonserver. Blanda i lite kikärter och leva på rester i en vecka, jag gillar det ekonomiska i den idén. På Disney erbjuds bara bauguetter som lunchalternativ (?) = Matlåda! Alla minifransyskor lever väl på kaffe och cigg, och kanske lite youghurt med honung. Just ja, cigaretterna. Man får väl gå med på att bli nergasad en del de kommande månaderna när man nu i Sverige blivit så bortskämd med alla förbudsmarkeringar.

Jag borde börja faire mes valises nu, men samtidigt håller jag på med min present till Sanna, men det bara bråkas och jag kommer ingen vart och den måste vara klar ikväll..och jag blir så trött.

Igår bakade jag över 70 muffins till dagisarna, eller egentligen bara till personalen. Vet nämligen inte hur många barn jag har jobbat med den här våren. Vraiment ganska många.. 

Je suis inquiète pour parler francaise maintenant aussi... c'était longtemps..eller ja, ganska lång tid utan träning som ni märker. Podcasts i all ära, men det krävs nog lite mer för mig. Mais, on apprend j'espère. 

Woach, jag har nog inte fattat än var jag ska sommarjobba. Det kommer bli tufft men kul, hoppas på det sista i alla fall. Det är väl det enda man kan göra just nu, hoppas. Hoppas på roliga arbetskamrater och rumskamrater som har överseende för min dåliga franska. Hoppas att de inte har alltför konstiga vanor/ovanor. Galet.

image63

Vi ser mäkta förvirrade ut utanför Shapko i vårt kära Nice. Hur blir det då i PARIS?


Mitt framtida jobb. Wish me luck! ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

mycket bra skrivet! allt kommer gå bra. idag har jag börjat ställa in mig på paris. jag kollade bl.a. upp orly-val d'esurope grejen. et voilá: Vi ankommer till terminal sud (och avgår ifrån terminal 2 på arlanda) därifrån får du ta dig till en station som heter ANTONY (haha, ja roligt.) och åka på en metro emot charles de gaulle eller milty-clay ngt, det är en ljusblå linje b3 eller b5. gör sedan ett byte i châtelet-les-halles och ta den röda linjen A4 mot disney, marne-la-vallée chessy och gå då av vid val d'europe.

varsågod. jag var lite lätt rastlös idag och har alltså kollat upp lite grejer. har bl.a gjort en liten gloslista (5 ord) som kan vara bra att kunna på mitt jobb. typ checka in och checka ut. haha.

hörs tjabo!

2008-06-01 @ 14:00:59
URL: http://monreduit.blogspot.com
Postat av: Dina

Klockren bild; ngt förvirrade som sagt. :P
Ja, jag håller ju som sagt på med litteraturen även denna dag men försöker hasta igenom den så att jag får tid till att börja packa och planera jag med. Laddade ner en plan du métro häromdagen, där man ser hur man ska åka. Borde ju inte vara alltför svårt att hitta rätt och i "värsta fall" får man fråga ngn vet du. :)

Läste igenom alla mina resedagboksinlägg tidigare: där kan man snacka nostalgi! Men nu bär det som sagt av mot andra, nya äventyr och hoppas är som du säger det enda man kan göra. Hoppas på det bästa och sedan se hur allt ter sig.
En positiv sak är ändå följande: vi kommer vara bortresta under sommaren denna gång så man lämna alla varma, tjocka, tunga tröjor hemma (=mindre vikt!:)).

Lycka till med presenten! Vi hörs ikväll!
Kram, D

2008-06-01 @ 15:01:59
Postat av: jossan

Tack för kommentarerna!! Har pratat med Anna F om hur jag tar mig från Orly.. Bisous :)

2008-06-02 @ 00:23:59
URL: http://lamome.blogg.se/
Postat av: S

fattar inte att du ska åka =( men du får ha det så kul, och så måste vi ju höras i sommar =) Tack för presenterna! massa kramar/the bästis

2008-06-02 @ 09:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0