Konståkning är väl en fin sport?

Min pappa lurade för några år sedan i sina arbetskamrater, på hans mycket maskulina arbetsplats, att han älskar att kolla på konståkning. Att det är bland det bästa han kan sysselsätta sig med. Han har ännu inte avslöjat sanningen. Jag tycker att han är värd lite heder för det! (Nej, det är absolut inget fel med killar som är förtjusta i konståkning. Jag menar det.)


Regerande världsmästaren, Brian Joubert, Fransman


En annan man värd all heder. Är Heath Ledger som tyvärr påträffades livlös i en lägenhet på Manhattan i tisdags. Man misstänker att han tog sitt liv genom en överdos. Han hade enligt medierna länge plågats av sömnlöshet och tog sömnpiller. Jag antar att det fanns mer i livet han kanske klandrade sig själv för. Jag beundrar honom och framförallt hans medverkan i Brokeback Mountain, detta har jag gjort sedan jag såg filmen på bio och skriver inte ner en massa Blaha bara för att han har dött. Det är dumt att man inte tar sig tid att berätta sådant när personen i fråga fortfarande är vid liv, varför krävs alltid dödsfall för att man ska vakna och agera? Att våga trotsa normen i ett land, en halv-homofob värld tycker jag är grymt. Beundrar därmed även Jake Gyllenhaal! Anser att Ledger verkade vara hyvens. Han tog avstånd från medierna och verkar inte förändrats särskillt mycket trots berömmelsen. Synd att han är borta nu..

image21
 

Kommentarer
Postat av: Catherine

din röst är så fulländad din ungjävel ;P
cool pappa förresten.
och visst är det trist att det talas mer gott om folk när de är döda, liksom det är trist att det fortfarande är lite tabu att säga något dåligt om en person som gått bort...

2008-01-25 @ 16:02:49
URL: http://catat.blogg.se
Postat av: Eve

men du skulle följt med juh!! jag och yasmine köpte biljetterna nån dag innan, lite impulsgrej, så jag tänkte inte på att fråga någon annan :S

2008-02-01 @ 19:59:27
URL: http://evelaina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0