Jag bestämde

1)Att jag saknar mitt gamla hår
2)Att jag måste komma i form
3)Att det är skit att man drar in på äldrevården
4)Att jag funderar på om jag vet vad jag vill bli nu


1) Usch, vad ni än säger...alla underbart rara människor, så vill jag ha mitt gamla hår tillbaka. Trivdes mycket bättre i det. Hur jag ska få tillbaka det blir en annan sak. Vi får väl se om jag hinner ändra mig igen..

2) Ja, klyshigt... Men herregud vad tjock jag har blivit.

3) Haha, kanske låter som en konstig sak att sägas av en 19-åring. Men herregud, det finns fan inget konsekvenstänkade i att dra in på äldrevården för att spara pengar. Det är kö för de stackars gamlingarna att få komma in på ålderdomshemmet som antagligen, tyvärr blir deras sista bo-plats. Detta hem ska vara trevligt och kännas som ett riktigt hem, men pga. massor av besparingar blir det ofta inte alls så trevligt som det kunde vara för våra äldsta. Det måste finnas något annat man kan dra in på.

4) Jaa.. Kanske. Men det är så jäkla svårt att verkligen veta vad man vill göra. Känns så seriöst att börja en lång utbildning nu. Måste kanske leva lite innan. Leva lite mera. Lite till tack.

Kommentarer
Postat av: Lisa

1.saknar du frisyren du hade innan du klippte dig i Nice. alltså det halv långa? jag gillar det du har nu, haha..
2. ska vi ha en träningsutmaning? typ. jag har inte sprungit en meter än, och du vet hur många jag måste springa i maj...
3. ja sant, men också på dagis. inte bra inte bra.
4. jaa jätte svårt, men igår när jag skulle hjälpa min bror med läxor så skulle jag visa vad jag hade gjort i int relationer. fan vad grymt mitt arbete var, och då kändes som om det är något jag vill göra iallall, men matten is killing my plans... o en sak till. jag vill plugga innan jag blir för gammal, för det finns ju mer i studentlivet än plugget...och så kan man alltid hoppa av. haha. bra tänkande här ifrån mig...

2008-01-13 @ 08:45:19
URL: http://lizarazu.blogg.se
Postat av: millan

feel the same way! fakiskt på alla punkter! (1)vill oxå ha tillbaka mitt långa hår, (2)måste ta tag i beach 2008 snart, kan inte fortsätta såhär längre!, (3)äldreomsorgen idag är verkligen kass!, (4)ja vad fan ska man bli? gillar det du skriver, kul att läsa! Take care! Kraam!

2008-01-13 @ 14:48:03
URL: http://millimilla.blogg.se
Postat av: D

Är det färgen eller längden du saknar? Först, precis efter att du klippt dig, var det ju färgen du var tveksam till, men nu (kanske med tanke på att den sakta med säkert försvinner) så har du tagit upp "längdfrågan". Du vet att jag menar det jag säger så här kommer ett sanningens ord från mig: Du ser sofisitikerad ut i dagens frisyr. Den andra hade ingen direkt utstrålning, om en frisyr nu kan sägas ha det. Se bara på alla gamla bilder, jag hittade flera från gymnasietiden häromdagen. Vilken förändring!:) I rest my case.

À-propos ton éducation; Man kan omöjligen veta vad man kommer vilja syssla med om 40 år, så överanalysera inte. Gör det du känner för IDAG. Brinner du för vårdyrken, så utbilda dig inom denna gren. Jag tror nämligen inte att chansen är speciellt stor att du en dag plötsligt kommer på att DET ska du göra i resten av ditt liv. Inte när man bor hemma och det inte händer så mycket i alla fall. Jag bekräftade mina gamla framtidsplaner i Nice; jag vill bli tolk/översättare i dagsläget, trots att jag alltid tvekat innan så kändes det plötsligt bara så rätt när man låg där på Rivieran. Jag vet att detta yrke kanske inte är det lättaste att bli framgångsrik i och att det kommer krävas mycket jobb och slit från min sida. Jag kanske till och med har tröttnat på det om 40 år, kanske redan om 20 år. Eller så ändrar jag mig plötsligt och vill bli något helt annat. Det sistnämnda tror jag är fallet för ganska många i deras yrkesval; att man bestämt sig för något, men att "ödet" helt oförutsett gör att man inte vill/kan fullfölja sina planer och därmed väljer en annan livsväg. Men sådant är helt enkelt livet. Ingenting blir ju någonsin som man tänkt sig, inte sant? Så följ ditt hjärta och gör det just DU känner för; även om det skulle vara det alla andra också verkar vara intresserade för, eller tvärtom något som inte alls är uppmärksammat på något sätt. Följer du ditt hjärta, kommer du känna dig väl till mods, och det är ju det som är det allra viktigaste.

2008-01-15 @ 12:34:59
Postat av: Catherine

För att ändra bakgrundsbild går du in på Design, klickar på Redigera stilmall.
Det står
body {
margin: 0px;
padding:0px;
background: #FFFFFF url ()
längst upp.... Inom parantesen efter url ska du klistra in adressen till bilden (kom ihåg att den måste sluta på .jpg eller .gif osv).
Om du scrollar ner till
#header {
background: #FFFFFF url()
kan du sätta in en bild i din header (längst upp på bloggen) inom parentesen efter url..

Rubriker är lite mer komplicerat... Men du ska in o leka i h1, h2 o h3...
Den som gäller för rubrikerna i bloggen är:
/** Entry headers **/
h3 {
background: #FFFFFF url () no-repeat left center;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 28px;
font-weight: bold;
padding:10px 10px 10px 0px;
color: #000000;
margin: 0px 0px 10px;
text-transform: none;
}

I Font-family ändrar du, ta en font som finns på alla datorer annars blir den fuuul :P
jag har gjort min rubrik rätt stor, 28 px.. det enklaste är att du kopierar hela "redigera din stilmall"-texten i ett dokument innan du börjar.. o sen provar du dig fram, genom att klicka på förhandsvisa. När du väl kommit in i det är det busenkelt!
Glöm inte att all kodning är väldigt noggrann, ett fel tecken kan skapa kaos ;)
Säg till om jag ska förklara på ett annat sätt! Kraaam

2008-01-16 @ 17:20:16
URL: http://catat.blogg.se
Postat av: Catherine

http://mj.barczyk.se/blog/skolan/

bra länk oxå;P

2008-01-16 @ 17:23:04
URL: http://catat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0