Hur var det med moralen unge?

Fan vad elak jag var nyss. Jag måste bikta mig.

Det hela orsakades av att jag äntligen fått en arbetsintervju på fredag som timvikarie på ett dagis. Grejen är att jag behöver ta med mig referenser från tidigare arbete inom liknanande yrken. Ja, jag praoade ju på dagis i nian. Det är min merit på den fronten. Iiih!! Min handledare hade lämnat ett jättefint intyg om mig, men de på det nya stället nöjer sig nog inte med det, de vill ha telefonnumret till henne också.

Så eftersom detta dagis ligger alldeles i närheten beslöt jag att gå dit för att fråga om jag kunde använda henne som referens. Antog att hon inte skulle komma ihåg mig eftersom detta var 4-5 år sedan. När jag kom dit visade det sig att hon låg hemma och var sjuk. Men B som jag träffade gav mig hennes telefonnummer och sa att jag kunde ringa och fråga i stället. Jag nämnde inte för B hur länge sedan det var jag praoade hos dem.. hon frågade ju inte. Det verkade som att de också kunde tänka sig en timvikarie (många pedagoger med vinterkräksjukan) så jag lämnade mitt CV där med.

När jag kom hem ringde jag till stackarn. Hon lät helt förstörd! Och jag förklarade att jag minsann hade praoat hos dem för några år sedan och att hon förmodligen inte kom ihåg mig bla bla bla. Världens gulligaste som hon är sa hon att hon i alla fall inte mindes att hon någon gång skulle gett en praoelev ett dåligt intyg, så jag kunde nog använda henne som referens, Fatta vilken ängel! Och där ringer jag... och kräver saker av någon som inte kunnat behålla maten på tre dagar. Usch, vilket jävla svin jag är.

Vi får väl se vad hon säger när de från det nya stället ringer...Oops.

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

nej så farligt är det inte. lycka till på intervjun imorgon. tänk noga igenom dagis tankarna. jag är helt förstörd efter 2 dagar på dagis.. shiiit... jag sitter här och orkar ingenting. och fan vad jobbig en 3 åring kan vara. hur hemsk kommer inte den människan att bli sen? haha. ja nu ska jag luhna ner mig och äta köttbullar och makaroner!

2008-01-24 @ 17:48:56
URL: http://lizarazu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0