Move your feet



Junior Senior - Move your feet

Tycker de är sköna.

Jag har alltså blivit dagisfröken på senare dagar (ej med tanke på musiken), de fem senaste dagarna. Eller, ja, jag är ju timvikarie. Det är skitkul. Har en ny bästa kompis som heter My, hon är 4. "Det sägs att man kan äta myror. Det låter lite konstit tycker jag" är nog dagens citat. Grymt när barn använder vuxna ordspråk tycker jag. Andra citat jag hört på förskolan:
"Nu kan du gå!"
 "När när när när när man har dukat av bordet och sköjlt av tallrikarna. Dåå, då läser vi saaga."
 "Vilken ful rumpa du har!"
"Vet du hur söt NIkki är? Hon är lika söt som hela världen!"
 "har du sånna där?? (pekandes på örhängen). Varför har du det?"
 "Varför jobbar inte du här?"
"Där är Kopia!" (de andra två pedagogerna heter båda Pia..eller ja, kanske Pia o Kopia).
"Du ska rita en krokodil till mig"
"Du ska rita en motorcykel till mig"
"Du ska rita en häst till mig"
"Du ska rita en pingvin till mig"
"Jag ska sitta i ditt knä"
"Neeej, jag ska!"
"Varför har du så långa naglar?" (dagisbarnen har bra koll på vad som är tillåtet inom deras branch)
"Du läser inte som Pia!"
"En gång till!"
"Josefiiine, vet du? Elin kom inte igår, för hon var sjuk. Så vi kunde inte ta hand om henne. Det var synd"
"Hur många dagar ska du vara här? Hundra?"
"Berit sa att jag skulle gå in på blåbär och tvätta händerna. Men jag är lite nervös. Det är så tyst där"

Yeah, jag försöker leva mig in i deras värld så gott det går och hjälpa dem med diverse problem. Änsålänge har det gått bra, anser jag. Tror de är ganska nöjda med mig, barnen. Fast jag inte läser som Pia.

Kommentarer
Postat av: Dina

Hur blev det nu då, fortsätter du där?

2008-02-01 @ 22:17:51
Postat av: jossan

jaapp! i alla fall nästa vecka. Det verkar som att det inte är säkert hur länge hon ska vara sjukskriven..

2008-02-02 @ 01:06:57
URL: http://lamome.blogg.se/
Postat av: millan

haha, I looove kids! de är så otroligt charmiga och säger det de tänker på rakt ut, utan krusiduller. vilket ofta har en tendens att låta väldigt roligt ;) förstår att du gillar det!

2008-02-02 @ 16:40:14
URL: http://millimilla.blogg.se
Postat av: Catherine

ja för fasen, kärlek till tck o kids*!

2008-02-02 @ 19:55:10
URL: http://catat.blogg.se
Postat av: Catherine

haha, det sista försvann ju!
*=ungjävlar mellan 3-8 bast, spädbarn gör mig livrädd!

2008-02-02 @ 20:40:30
URL: http://catat.blogg.se
Postat av: Lisa

super sköna.. skuttar omkring här till min brors fasa.. haha.. men vi kan väl dansa till helgen? sla bli såå roligt. blev godkänd på litteraturen idag med!

2008-02-04 @ 20:27:19
URL: http://lizarazu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0