Centralen

Igår var jag, Dina och Lisa på intervju till Disneyland Paris. Det gick väl mindre bra för mig. Tyckte intervjuaren var en bitch.. Men det var intressant och kul att lyssna på informationen som hölls i en timma på franska innan. Man förstod allting. Det är värre att prata för mig. Grammatiken bara blandas i mitt huvud. Men det är ju coolt att i alla fall ha varit på en anställningsintervju på franska :)

På centralstationen kunde man genom smöret "Becel" få provsmaka mackor samt kolla sitt kolestorolvärde (vilket jag inte gjorde). Sedan skulle man kasta i en röd bollhavsboll i en fyrkantig behållare med fönster i hjärtform.  Lisa var hungrig, och det var gratis ;) Helt plötsligt stod en bred gammal man, med arabiskt ursprung och helsvarta kläder och läskiga glasögon lite för nära mig. "What is this?" frågade han. Självklart började jag förklara att det är reklam för smör och att man kunde testa sitt kolestorolvärde. Dina och Lisa pratade fanatiskt om något annat med varandra och jag blev ensam med gubben. Han berättade om hur han blivit tillfrågad en tjänst som universitetslärare på sthlms universitet, men att han först måste läsa svenska. Han hade tydigen varit här "a couple of months" Sedan frågade han mig om jag pluggat färdigt. Nej, det har jag inte..  Innan han frågade det hade jag typ fått en tonårsaktig skrattattack med tankte på situationen. Han tittade konstigt  på mig. Ja, jag är märklig. Drar åt mig märkliga typer. Men Dina o Lisa drog i alla fall iväg mig till sist och det var ju tur. Oj vad dåligt skrivet det här är....

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

ehhh we need to go now... 5 steps to the right... haha

2008-02-16 @ 08:20:41
URL: http://lizarazu.blogg.se
Postat av: Dina

hellu. tack för smset:P eller ngt..haha. skrev tillbaka men du kanske inte sett det än. trevlig helg på dig så ses vi nån dag!

kram

2008-02-16 @ 18:44:28
Postat av: Catherine

Detsamma bejb!
Ja gud ja, grammatiken försvinner så fort man hör för mkt av ett annat språk. Kände det lite i skolan idag, i helgen har jag mest umgåtts med Hanna och Monsieur har inte varit hemma så jag har inte fått höra så mycket franska. På TO-DO-listan: skaffa mig osvenska vänner. (Måste jag välja bland asiaterna:S)
Haha, kul det där med gubben. Du såg säkert inbjudande och trevlig ut ;)
Håller tummarna för Disneyland!! Tänkte själv ta en sväng dit i början av maj när min syster kommer hit.
Pusspuss

2008-02-18 @ 10:42:50
URL: http://catat.blogg.se
Postat av: Eve

hörde att ni fått jobb på disneyland! congrats :D

2008-02-27 @ 21:01:54
URL: http://evelaina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0