Teknisk support tack!

Under veckan har jag jobbat ett par dagar bara. Det har varit sånt fantastisk väder att vi kunnat vara ute hela tiden. Barnen har haft städvecka också och varit duktiga och plockat säckvis med skräp. På torsdagen åkte jag till Rudbeck och hämtade min skolhälsovårdjournal eftersom den kanske kommer behövas när jag börjar jobba i Paris. Sedan bar det iväg in mot stan där jag klippte håret och sedan stämde träff med min vapendragare Dina som kom direkt från skolan. Det var inte meningen att vi skulle ses så länge, men det var ändå skönt och spontant att bara ta en fika och ta djurgårdsfärjan till skeppsholmen och promenera därifrån. Väldigt trevligt. Sedan sprang vi in i Gallerian där jag på teknikmagasinet köpte en mp3. En Zen Stone plus från creative som jag tror täcker mina behov. Grejen är dock att jag inte fått igång den ännu. Det står i manualen att man ska installera den senaste versionen av Creative media lite, men det står inte var man ska hitta den här programvaran och jag hittar den ingenstans. Lite dåligt tycker jag, så jag har mejlat kundtjänst nu ikväll, men det skulle ju vara ett mirakel om de svarade ikväll. Överhuvudtaget tycker jag att manualen är dåligt skriven. Nu vill jag få igång den där lilla prylen så att jag kan trycka in alla franska podcasts i den plus en del musik.

Igår gick jag upp halv fem för att bege mig in till stockholm och sedan ta tåget till Karlstad, vandra omkring där en timma runt nio på morgonen och sedan fortsätta med nästa tåg mot Arvika. Jag har nämligen sökt en folkhögskola i Arvika och skulle dit på intervju. Det hela gick bra och var väldigt roligt. Kul att se sig om lite. Måste dock hävda att toaletten på tågstationen i Arvika är bland de värsta jag besökt. Någon hade rökt runt 11 cigg därinne och toalettstolen såg inte helt okej ut när jag gick in. Snabbt in och snabbt ut, det kostade fem spänn också haha. Härlig upplevelse. En annan rolig grej var raggarbilarna som cruisade förbi på stan under eftermiddagen och försökte bräcka varandra genom högsta volym på stereon och gungigast stötdämpare. Ja, det kändes att man inte var i Stockholm. Men vad ska man göra i Stockholm ett helt liv? Efter att ha käkat med en av tjejerna som också var på intervju gick jag mot tåget där jag träffade flera blivande kursdeltagare (beroende på om de tar det). Runt nio-tio timmar på tåg under dagen blev det. Hemresan tillbringade vi bredvid överförfriskade norrmän i medelåldern och värmländska seniorfjortisar med starölen i högsta hugg och toaletten under ockupation, ja det var en fest i varje hörn på det tåget. Haha. Fick lite flashbacks från Nice och Monaco. Dessutom stannade tåget och blev stående en halvtimma för att tåget framför fått evakuerats för att de krockat med en älg, gissa om kiosken tjänade bra på det. Vi var rätt möra i våra säten när det äntligen anlände till centralen. Vid spärren träffade jag Mikis och hennes mamma som varit på middag i stadshuset, jag kände mig inte lika fixad. Det blev en lång, rätt intensiv och rolig dag. Här kommer en till bra låt :P


 

Ta en svängom vettja! Det ska jag göra.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj, vad mycket du har hunnit med då! Blev du fin i håret? contente cette fois? Kul också med arvika,låter som det gick bra för dig!

2008-04-27 @ 07:58:48
URL: http://lizarazu.blogg.se
Postat av: Anonym

Stackars älg...!! :O

2008-04-27 @ 14:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0