Inte min dag

Igår vaknade jag klockan åtta (skönt med sovmorgon iofs) av mitt hjärtattackartade mobillarm, genomsnorig och med ont i halsen. Hade tänkt förbereda mig lite inför min första körlektion genom att plugga lite teori, men tiden bara rann iväg.. Kollade hellre på Oprah. Hade inte heller energi för att leta utbildningar. Det enda jag gör nuförtiden är att jobba, köra bil, plugga teori och leta utbildningar. Jag har en extremt egotrippad vår. 

Jag ska ta en intensivkurs i bilkörning i Västerås och bo hos min kusin under ett par veckor(++++). Därför åkte jag dit för att ha en testletion för att kunna planera min körning bättre. Kände på mig att det inte skulle gå bra att köra, kände mig lite febrig, men boka om tiden var det inget tal om, jag hade ju planerat att inte jobba. Jag var på väldigt dåligt humör, sådär som jag blir när jag har självömkan. Sov halva tågresan. Det kom heller ingen konduktör och kollade på biljetten.. Jag har just betalat alla pengar jag har till trafikskolan, för de kräver det i förskott, "då paketerbjudandet är såpass rabatterat". När jag klev av tåget i Västerås tog jag god tid på mig på stationen och underhöll mig med allt vad den kunde erbjuda. På så sätt fick jag för lite tid över till själva promenaden till körskolan. Jag trodde ju det skulle vara hur lätt som helst att hitta. Klockan 14.30 skulle lektionen börja, när jag trodde klockan var ca kvart över visade det sig att den var ett par minuter i halv. Jag letade desperat efter någon som jag kunde fråga efter vägen och tillslut fick jag hjälp. Sedan rusade jag vidare längs gatorna och kan svagt minnas hur stressad jag var. Jag måste ha sett helt galen ut för jag fick ett par välmenande blickar där jag pustade fram mot skolan. Tillslut kom jag fram, klockan var ett par minuter över halv. Jag träffade min blivande lärare, vi skakade hand och han presenterade sig med ett namn jag inte kunde komma ihåg att jag hört under hela körlektionen trots att det är ett väldigt vanligt svenskt namn (jag tror jag hade en dubbellektion). Eftersom jag inte kört så mycket föreslog han att vi skulle åka till ett lugnt område. 

Det vi gjorde under hela den jävla långa tiden var att starta, stanna och krypköra i ett villaområde. Vafan. Skitarg blev jag, det gick därmed skit. Jag var trött och pallade inte med att han var så mesig. Dagen innan hade jag kört långt med pappa och det hela hade gått hur bra som helst. Men nähä, tillbaka på ruta ett. Med pappa har jag inte tränat särskillt mycket på det jag fick göra igår eftersom han inte vill slita på kopplingen.. Fan, den närmaste tiden blir det en hel del kopplings nötning. JAG SKA HA KÖRKORT INNAN SOMMAREN, annars kan jag lika gärna satsa på att komma in på Bjärnum!!! Den här våren handlar mitt liv om att antingen bli en bra bilförare eller komma in på en rolig utbildning till hösten. På körskoleläraren lät det ytterst tveksamt att jag skulle klara mig på 20 lektioner. Och när jag frågade huruvida det var möjligt att jag överhuvudtaget skulle kunna klara det innan sommaren sa han "Ja, man ska ju aldrig säga aldrig". Fan, jävla jävel precis vad jag inte behövde höra just då. Efter lektionen fick jag i alla fall reda på vad han hette igen. Den andra läraren som var i receptionen efteråt verkade mycket roligare. (Just nu har jag lust att yttra en mängd svordomar). 

Till råga på allt,....! Har jag fått ett jobberbjudande som receptionist på Irland via monster. De behöver tydligen en skandinav......... Om detta hade kommit innan Disney hade jag lätt tagit det. 

Idag hade jag dubbelbokat mig, skulle ha jobbat 09.00-17.00 på Ringblomman. Men jag ringde och sjukanmälde mig i morse dels eftersom jag inte är helt kry och kan smitta de små liven och dels för att jag ska på teater med Dina ikväll! :D Vilket jag helt hade glömt bort, slarv slarv slarv. Kom på det när jag läste hennes sms klockan 23.30 igår... Nu kan jag i stället försöka ta tillvara på dagen och plugga lite teori eller leta utbildningar. KUL att få göra någonting annat ikväll, thanx for the ticket Dina!

Adios

Kommentarer
Postat av: Dina

your welcome, ska bli kul att träffa min särbo igen! Får snacka mer när vi ses..:)
Tjubiduuuuu!

2008-04-04 @ 15:52:40
Postat av: Lisa

hej you! hoppas att du har haft några bättre dagar nu! och du kommer klara körkortet på 20 lektioner. jag klarade mitt under 20. och du är grym så det klarar du med! igår körde min bror oss. shit haha. men har var ganska bra. ni två är nog på samma nivå. ni får ta ett snack när du kommer hit. haha. men kan du inte hoppa på den där utbildningen lite senare och åka till Irland i höst? finns ju alltid jobb där! kram på dig!

2008-04-07 @ 09:21:18
URL: http://lizarazu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0