Celebert besök i Skaraborgs län

JoDi (haha) var återigen spacialinbjudna till Skövde. På fredagen tog vi tidigast möjliga tåg mot denna pärla mitt emellan vänern och vättern för att träffa en najs nice-bejb. Välkomnade av Lisa och upplockade i bil bar det av nästan omedelbart på utflykt. Med picknick (det stavas faktiskt så i min ordbok) i Ulricehamn där vi inte snålade med krutongerna eller kakan fick vi in vårkänslan vid vattnet. Sedan var det lagerävetyr på Lager 157 för hela slanten och jag köpte ett par nya solglasögon. Det var himla kul att prova likadana rosa klänningar, och andra kläder så man såg helt identiska ut. Sedan var vi tvugna att testa lakritspucken.. De första bitarna var "goda", resten var meningslös. Dålig vanlij. Kvällen tillbringades framför L'auberge espagnole och man kände igen sig mer denna gång än förra gången vi såg den. Snart drar vi fan till Paris också bajbs :D wooho. 

Dag nummer två var det bestämt att vi skulle åka till Mariestad och hälsa på Catherine som är hemma från Paris. Det blev jättetrevligt att promenera med Cat som guide och käka lunch och snacka nice-minnen alla fyra. Sedan var vi tvugna att käka glass igen, denna gång testade vi mariestadsmärket Klings och Catherine som vägrar äta choklad eftersom hon har ett chokladlöfte lämnade halva glassen åt mig och Lisa. Men jag köpte faktiskt en egen Texas. Efter detta kollade vi in en badplats där vi förde ett jädra tjo och tjim mitt mellan alla pensionärer som slagit läger över dagen för att läsa tidningen och frysa vid vattnet. Förresten, icke att förglömma så träffade vi Cats familj och hunden Nisse. Himla go. Vi tog farväl av Catherine för att önska henne lycka till än en gång i Paris. På kvällen skulle vi tagit en drink någonstans, i stället somnade vi framför 15 min Bourne identity på dvd. Men det låter vi vara osagt.


  




M.I.A - Paper planes

All I wanna do is poff poff poff poff klick pling take your money ;)

Roadtrip memories

Kommentarer
Postat av: Lisa

poff poff klick klick pling. bra resumé där! det var mycket nice!

2008-04-23 @ 08:47:18
URL: http://lizarazu.blogg.se
Postat av: Dina

piknick, picknick..svåra grejer. Men det sista verkar stämma! :)

2008-04-23 @ 09:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0